dimecres, 22 de juny del 2011

TORNARÉ

Una de les cançons més íntimes de Josep Lluis Ortega Monasterio.

És realment una de les cançons més romàntiques que va arribar a compondre el gran mestre i una de les havaneres més boniques de la història.


És una cançó tan bonica que m'he atrevit a treure els acords bàsics per si algun s'atreveix amb ella. Si algú troba algun acord més harmónic, per favor digueu-me'l.

Introducció: La# - Fa - Do - Fa

..Fa..........Do.....................    Fa-Fa7
L'aire ardent de la terra enfebrada,
.......La#.......................Fa
sol d'estiu a les cales i al mar,
Do7....................................Fa
tot pensant en la meva estimada
Fa.......................................Sol7...................Do7
i el record d'una flor perfumada, feliç vaig cantant...

Fa.....   . Do7....................Fa-Fa7
Tornaré  quan es mori la tarda,
   La#................................Fa
tornaré pels camins de la mar,
    Do7..............................Fa
tornaré ple d'amor i esperança,
Fa..............................Do7...............................Fa.
a cercar la mirada encisera d'aquests ulls tan blaus

Sol7...................Do
Tu també m'estimes;
Sol...................Do
tu també penses en mi;
La7.............................Rem
tu que tens coses tan belles, tu
Sol7...........................Do
quan tornaràs prop de mi...

Fa          Do7                      Fa-Fa7
Tu seràs, menorquina estimada,
 La#                          Fa
tu seràs a la vora del mar;
    Do7                                 Fa                        
tu seràs com un so de campanes;
Fa                                Do7                     Fa
i entre canyes i pau i silenci séscolti el meu cant.


Més enllà veig un cel ple d'estrelles,
més enllà veig un arbre florit,
prop de mi una dolça mirada
i unes mans amoroses i ardents a sobre del meu pit.

Tornaré quan la font vingui clara;
tornaré amb la lluna de març;
tornaré quan la nit, ample i bruna,
entre canyes i pau i silencis s'escolti el meu cant.

Tu també m'estimes;
tu també penses en mi;
tu que tens coses tan belles, tu,
quan tornaràs prop de mi...

Tornaré quan la font vingui clara;
tornaré amb la lluna de març;
tornaré quan la nit, ample i bruna,
la grant font per la set dels teus llavis que cremen la sang.

Aquí us deixo un vídeo d'una preciosa versió que fa el grup d'havaneres "Xató"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada