divendres, 5 d’octubre del 2012

VIATGE CANTÀBRIA-ASTÚRIES - Els Cantaires de Sant Iscle

Com cada any per aquestes dates, Els Cantaires de Sant Iscle, organitzen un viatge d'aproximadament una setmana, convidant a familiars i amics a gaudir amb ells d'aquests dies plens d'alegria i de fraternitat, que ajuden a desonectar de la rutina diària.
Hem de lamentar absència del nostre director Antoni Espiell Saleta, que no va poder assistir per motius de salut de la seva senyora, que no estava en condicions de viatjar. El viatge havia estat minuciosament planificat per ell mateix, la qual cosa fa més trist encara la seva falta d'assistència.

Comença el viatge el dia 24 de setembre de 2012, des de Sant Iscle de Vallalta fins arribar al restaurant del Complex Vila de Castejón, on vam menjar en un bon bufet lliure.

Primer vam visitar Tudela

Tudela

Algunes persones del grup entren a l'autocar ballant la conga després de dinar a Castejón.

"COMPLEJO CASTEJON" - RESTAURANT
Després de dinar vam anar fins a l'Hotel El Convent, a Miranda de Ebro, on vam fer una parada en el camí per sopar i dormir, abans de continuar fins Gijón.

HOTEL EL CONVENTO - MIRANDA DE EBRO

JARDINS HOTEL EL CONVENTO

RESTAURANT HOTEL EL CONVENTO - SOPAR

MIRANDA DE EBRO

Després de l'esmorzar sortim cap Bermeo

BERMEO
Després de visitar Bermeo, vam sortir cap a Sant Joan de Gaztelugatxe, on trobem una petita ermita que es pot visitar després de caminar i arribar-hi caminant a través dels seus 400 graons.
SAN JUAN DE GAZTELUGATXE

Loli, Quico, Pepita, MªTeresa, Conxita, Paquita Comajuan, Paquita, Marta i Miquel,  posant per a la foto amb l'ermita al fons.

El dia 25 a la tarda vam arribar a Gijón. Allà ens allotgem a l'hotel Begoña Centro L'hotel disposa d'enormes menjadors, bar i sala de ball que funciona cada nit. Els menjars abundants i de molt bona qualitat. L'atenció del personal, exquisida. Gijón és una gran ciutat amb més de 277.000 habitants.
És coneguda com la capital de la Costa Verda.

L'hotel és a poca distància del port

Gijón
Archivo: Gijón Hall.jpg Town
Ajuntament

El dia 26 vam sortir cap a Luarca. Era dia de "mercat"
LUARCA
Menció a part hem de fer de Cudillero. Preciosa població amb un port les aigües arriben pràcticament fins a la mateixa plaça del poble. És una població preparada per al turisme. Hi ha més restaurants i botigues que habitatges particulars.
Cudiellero

CUDILLERO

Visita al Cabo de Peñas. El dia acompanyava, però de cop ens va caure un petit xàfec. El vent, això sí, era bastant molest. Però ja se sap, en aquests llocs costaners, el rar és que no bufi el vent.
El Faro del CABO DE PEÑAS
Cabo de Peñas

Marta, Conxita, Loli ,Rosa i Pere al CABO DE PEÑAS

Després sortim cap Avilés, preciosa ciutat, moderna i molt ben cuidada. Té de tot.
AVILÉS

AVILÉS - Josep Mª València gaudint d'un passeig
Per fi arriba el dia de visitar Covadonga. No podíem imaginar un dia tan esplèndid. Millor, impossible. La visibilitat era total. Després de visitar la cova a la roca, ens vam traslladar a Els llacs de Covadonga a uns taxis especials preparats per transportar als visitants fins als mateixos llacs. Les vistes impressionants.
COVADONGA
L'any 711, els moros van envair la península ibèrica, i aliats amb nobles visigots, enemics de la reialesa vigent, fàcilment van conquistar el territori cristià. Però no comptaven amb la resistència i la fe dels cristians.
I entre aquests tenaços resistents: Don Pelayo.
Diu la història que a Covadonga, el Rei Don Pelayo, va formar un grup de resistència contra els moros invasors que en el 722 iniciaven la invasió de la Gàl · lia (actual França).
Després de resar i demanar-li a la verge, protecció, Don Pelayo va organitzar la resistència i miraculosament, les seves paraules van ser escoltades.
La resistència cristiana es va fer fort amb Don Pelayo al capdavant, contra els moros invasors al comandament de Alkamar. Els moros van començar a llançar fletxes contra els cristians refugiats a Covadonga, i les fletxes queien sobre ells, delmant a l'exèrcit musulmà invasor.
En la batalla, mor el segon de Alkamar, Solimán, i poc després cau una tremenda tempesta, provocant allaus i pedres i fang, arrossegant a la majoria dels moros. La victòria cristiana va ser total. Milers de moros van ser arrossegats fins al riu Deva on van morir ofegats.
Aquí es va iniciar la reconquesta de la península. Per això els astures diuen que Astúries és l'autèntica Espanya i la resta és terra reconquerida als moros.

La Verge de Covadonga

La Cova on està la Verge

El sepulcre de Don Pelayo

Estàtua en record de l'heroi Don Pelayo

Llacs de Covadonga

Després de visitar els llacs de Covadonga, ens dirigim a dinar al restaurant "Mesón Romano" de Cangas de Onís.
CANGAS DE ONÍS

Ribadesella té dos carrers principals, la Gran Via de Agustín Argüelles, i Calle Comercio.
En aquesta part, hi ha uns pocs restaurants i botigues. Aquí hi ha el Casc Antic, on l'antiga plaça es troba, l'Església Parroquial de Santa Maria Magdalena.
En aquesta part de la ciutat es troben petites botigues de productes casolans, així com les cases dels habitants de Ribadesella. L'altra part de Ribadesella consisteix al Passeig Marítim del Port, o la costa de la ciutat que es troba prop de l'aigua.

RIBADESELLA

Fuente Dé-Pics d'Europa.
Vistes impressionants des de el telefèric i des de la part de la muntanya on acaba la ascensió en aquest telefèric, on hi ha un restaurant i una botiga de records.
Vam tenir molta sort, ja que el dia, encara que una mica ennuvolat, deixava veure les precioses vistes que des d'aquest paratge vam poder gaudir. Una cosa inoblidable.

Fuente Dé - Picos de Europa

Telefèric

Un cop visitat els paratges als quals vam accedir gràcies al telefèric, ens dirigim a Potes per dinar. El restaurant triat va ser el Infantado de Potes. Es menja de meravella.

POTES

POTES - Restaurant Infantado

Ja camí de casa, vam fer nit a Haro, a l'hotel ETH, en qual vam ser atesos de manera esplèndida. El sopar complet. Les habitacions, de disseny modern, amb una línia bastant atrevida, encara que sense passar-se.
Hotel ETH (Haro) - Vista del menjador. Al fons, a la pare,t es pot veure una esplèndida enoteca
L'endemà, partim cap a Logronyo, on vam fer una parada en el camí, per poder donar un tomb pels seus carrers. Recordem la visita feta fa temps, recorrent el carrer "Laurel", coneguda per les tapes

Logroño

Després de visitar Logronyo, ens dirigim fins a Tudela, on vam menjar i vam brindar amb cava, abans de marxar definitivament a casa.

Agraïments a:
Esther, de l'Agència A.Munt Viatges.
Antoni Espiell per la seva entrega a col · laborar en la confecció del recorregut.
En xofer,  i el guia,  Isidro, que és la segona vegada que ens acompanya. Molt simpàtic, sempre atent a qualsevol detall i amb els seus comentaris encertats durant el camí, que amenitza amb aquesta espurna d'humor que el només sap imprimir en cada moment.
A tots els restaurants i hotels per la seva amable atenció, a part d'aquests menjars que fan que els viatges siguin més suportables.